mixintheboxir | آموزش و ارائه خدمات موسیقی محور

آموزش آنلاین و پروژه محور میکس | آموزش اصولی

  • خانه
  • آموزش
  • آموزش آنلاین و پروژه محور میکس | آموزش اصولی

[vc_row][vc_column][us_image image=”1721″ align=”center”][us_separator][vc_column_text]با سلام خدمت شما بازدید کننده گرامی!
آموزش آنلاین و حتی ارائه مدرک معتبر و اصولی، امروزه همه گیر شده و یکی از خدمات ضروری آموزشگاه های بزرگ است. مراجعه حضوری همیشه محیط و منابع بیشتری میطلبد پس گسترش آموزش آنلاین و فراهم سازی بستر مرتبط با آن، مزیتی کاربردی و مهم است.

آموزش در زمینه های مختلف فنی و حرفه ای، هنری، سرگرمی، موسیقی و مولتی-مدیا در دسترس علاقه مندان است و هر شخصی از هرجای کشور عزیزمان میتواند به محتوای آموزشی به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد. ولی نکته اساسی این است که عمده این منابع و مطالب آموزشی، کاربردی نبوده و شخص علاقه مند را آماده روبرویی با دنیای حرفه ای و در حال پیشرفت آن تخصص نمیکنند! ما در دوره ای زندگی میکنیم که بیشترین منابع آموزشی و کمترین سواد کاری در جریان است! دانش عمق خود را از دست داده و آموزش صرفا مادی محور شده تا دانش محور!

من محمد حاجی محمدی هستم. متخصص میکس و مسترینگ صدا و تعمیر فایل صوتی. اجازه بدین بیشتر در این باره صحبت کنم و با من همراه باشین!

[/vc_column_text][us_separator][us_image image=”1723″][us_separator][vc_column_text]

فراوانی آموزش و کمبود تخصص!

در دنیای امروزی، آموزش های طولانی و به اصطلاح تخصصی زیادی در محیط مجازی یافت میشود که اکثر آنها کاربردی نبوده و صرفا وقت عزیز شمارا اتلاف میکند. طبق تجربه شخصی من و مشاهده و تحلیل مارکت موسیقی (که تخصص خودمه)، حتی 10 نفر تاپ مارکت نیز آموزش کاربردی نداشته و صرفا مواردی بسیار واضح و مشخص را تدریس میکنند! این نوع آموزشها تاریخ انقضا دارند و در گذر زمان مفید و موثر نخواهند بود و شخص مجبور به تهیه پکیج های جدید شده و در چرخه حیله و مکر مارکت خواهد افتاد!

 

بلاگر یا میکس من؟!

افرادی که در محیط های مجازی مطالب آموزشی قرار داده و تبلیغات زیادی برای همان مطالب و جذب مشتری انجام میدهند، متخصص نبوده و صرفا ریپلیکیت کننده محتوا هستند! یعنی محتوای آموزشی از یوتیوب یا بستر های مجازی دیگر کپی کرده و ویدیو خود را میسازند! در حالی که یک میکس من تجربه سرو کله زدن با ساند-فیلد، درک پوزیشن و قرار گیری متریال صوتی، کاربرد پلاگین های کنترل داینامیک در عمق و عرض، کاربرد و زمان بکارگیری ریورب و دیلی و … را داشته و اکثر زمان خود را صرف انجام و عمل گرایی میکند! نه مثل بلاگر هایی که صرفا از بازدید و به نمایش گذاری ادیت های زیبا و گرافیک خیره کننده درآمد زایی میکنند![/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

به کی اعتماد کنیم؟!

اعتماد کردن مسئله دیگری است و این روزها سخت تر شده! عده ای با دیدن سخت افزار های تخصصی پردازش صدا و اسپیکر مانیتورینگ های گران قیمت، تصمیم بر اعتماد میگیرند. ولی عده اندکی در این تله نیفتاده و میدانند که هیچکدام از این موارد و عوامل در برتری میکس نقشی ندارند! درست است که یک رابط صوتی (کارت صدا) که دارای کانورتر های با کیفیتی است، موجب جلوگیری از ایجاد افکت های آرتیفیشال مثل جیتر (Jitter) میشود، ولی داشتن تجهیزات چند صد هزار دلاری در اکثر موارد کاربردی غیر از کیفیت بخشی به میکس دارد! پردازشگر های صدا در ریکورد بیشترین کاربرد را دارند و صدای پخته تر و بهتر وارد مرحله میکس میشود. به قول آقای اندرو شیپس _ مهندس صدایی که چندین بار برنده جایزه گرمی شده است _

میکس و مسترینگ با پلاگین کاملا ممکن و با کیفیت است. پروسه کمی سختتر میشود ولی متخصص در هرجا و با هر ابزاری متخصص است!

 

تجهیزات آقای اندرو شیپس یک رابط صوتی UAD Apollo Twin، یک هدفن Sony 7506 و یک MacBook Pro ! همین! آقای شیپس مواقع زیادی در مسافرت هستن و هرجا که بتونن میکس رو انجام میدن!

دوستان عزیز لطفا توجه داشته باشید که اکثر خرید و فروش ها، برندینگ و تبلیغات، فراوانی محصولات خاصی در کشور و …، رفتار و شخصیت مارکتی میباشند! طبق بررسی های انجام شده توسط بنده در مدت زمان حدود 1 سال، وبسایت تهران ملودی از شرکت های مختلفی هر چندماه یکبار محصولات صوتی موجود میکرد. و در همان بازه زمانی، فقط همان محصولات پیشنهاد کارشناسان فروش بودند! اگر جریان مارکتی نیست، پس چیست؟!

عمده پلاگین های مطرح شده مثل آیزوتوپ، فب فیلتر، ویوز و … ؛ حاصل تبلیغات و مارکتینگ گسترده میباشند و سندی بر برتری کیفیتی در آنها نیست![/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]در این گُنگی و خسته ذهنی دردی مشترک داریم! بنده نیز چندین سال پیش چنین حسی داشتم. حقیقت کجاست؟ چگونه میتوان به آن دست یافت و زندگی بدون حاشیه و مزخرفات بیرونی داشت؟ یک زندگی که ساخته خود و طرز فکر خود بوده و نتیجه بازیچه بودن های مارکت و مارکتی ها نیست!

عزیزان زیادی برای مشاوره و خرید تجهیزات صوتی به بنده مراجعه نموده اند و من نیز در حد توان راهنمایی های لازم را به حضور رسانده ام. در صورت تمایل برای برقراری ارتباط و مشاوره خرید محصولات صوتی، از صفحه اطلاعات تماس اقدام نمایید.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

اصل مطلب!

هر هنرجو یا علاقه مند به مباحث میکس و مسترینگ، نیاز و درخواست متفاوتی دارد. ولی ممکن است به دلیل آشنایی کمتر با موقعیت و شرایط خود، از آن نیاز اطلاع کافی نداشته باشد. یک استاد و مدرس مسئولیت پیدا کردن این نیاز را به عهده داشته و باید بدون در نظر گرفتن مسائل مالی و سود شخصی، مشاوره صادقانه و راهنمایی درستی ارائه دهد!

مطالب بسیاری در بستر وب به صورت رایگان (و البته گمراه کننده) موجود است و افراد علاقه مند به میکس، اطلاعات پایه ای زیادی در این باره کسب کرده اند. پس هر شخصی سوالات و موارد مطرحه خود را طبق نیاز و مشخصه های کاری و بیزنسی خواهد داشت و هر جلسه یا دوره آموزشی، باید بهینه شده در راستای همان نیاز ها باشند! نه مطالبی که با یک جستو جوی ساده قابل دسترسی و دستیابیست![/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

سبک آموزشی من

بنده از سبک متفاوتی از آموزش استفاده میکنم. اول اینکه آموزش ها کاملا پروژه محور هستند (یا ارسالی خود هنرجو و یا از پروژه های خودم). دوم اینکه هنرجو در هر مبحثی به قدری اطلاعات کسب میکند که نسبت به متریال بررسی شده تسلط کاملی پیدا کرده و شیوه گوش دادن به صوت را آموزش میبیند! بله! گوش دادن به صدا و پیدا کردن رزونانس تا انجام ریورب و افکت های ماجولیشن، روش و روال مشخصی دارد. علت بد صدا بودن یا گُنگ بودن پروسه میکس نیز همین است. روش گوش دادن و بررسی متریال صوتی توضیح داده نمیشود و جلسات آموزشی صرفا صرفِ معرفی پلاگین میشوند!!!

آموزش های بنده در بستر آنلاین صورت میپذیرند و توسط نرم افزار های بسیار با کیفیت در انتقال صدا که تا فرمت غیر فشرده Wav 32-bit را پشتیبانی میکنند!!

در صورت تمایل با بکارگیری اطلاعات درج شده در صفحه اطلاعات تماس، با بنده در ارتباط باشید! با حوصله و اخلاق پاسخگو خواهم بود!

[/vc_column_text][us_separator size=”large”][us_post_navigation][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
rotate_right
بستن

Send Message

image
بستن

My favorites

image
اعلانات visibility rotate_right بستن
image
image
arrow_left
arrow_right