دانلود پلاگین دیستورشن Tone Projects Kelvin v1-5-2

دانلود پلاگین دیستورشن Tone Projects Kelvin v1-5-2

عمدتا رنگ دادن به متریال صوتی و تغییر ذات صوتی آن، دستخوش حضور ابزار سچوریشن و دیستورشن میشود. در برخی موارد هم در حین ریکورد، این افکت های گوشنواز روی متریال صوتی ضبط میشوند. در دنیای پلاگین ها هم کم دیستورشن نداریم! فقط در پک پلاگین های ویوز، تعداد زیادی سچوریشن و دیستورشن موجود است! اما ابزار بخصوصی در مجموعه پلاگین های میکس و مسترینگ بنده دائما در حال استفاده هستند! مثلا Kelvin از Tone Projects! پلاگینی بسیار خوشصدا و مملو ابزار برای اهداف سچوریشن و رنگ دادن جزئی تا دیستورشن و افکت های افراطیست!

در این پست به بررسی و دانلود Tone Projects Kelvin میپردازیم.

سچوریشن و دیستورشن

سچوریشن و دیستورشن از نظر فاندامنتال، ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند! با سچوریشن افراطی میتوان به دیستورشن و از دیستورشن جزئی میتوان به سچوریشن رسید. ولی در مباحث عمیقتر، سچوریشن و دیستورشن به ترتیب شامل هارمونیک های زوج و فرد میشوند. برای همین سچوریشن جذاب تر و پسندیده تر است و در اکثر دیوایس های آنالوگ روی متریال صوتی پیاده میشود.

البته این به معنی بدصدا بودن هارمونیک های فرد نیست! بلکه برای گرفتن شفافیت و صداهای تخته ای، به هارمونیک های فرد پناه میبریم! این موضوع خوشصدایی بیشتر به شرکت سازنده وابستگی دارد. مثلا کمپرسور های SSL Master Buss هارمونیک های فرد اضافه میکنند ولی بسیار خوشصدا و همه گیر هستند!!

شبیه سازی های مختلف و خوشصدا

tone projects kelvin

پلاگین های زیادی مد ها و شبیه سازی های مختلفی ارائه میدهند که متاسفانه کیفیت خوبی نداشته و به عنوان ریفرنس یا در میکس های مهم، قابل استفاده نیستند! برای همین پُر کردن هر اسم و شبیه سازی، مهم تر از خود آن است! این امریست که Tone Projects به خوبی به انجام رسانیده و در پلاگین Kelvin پیاده کرده! 

در کنار مد ها و شبیه سازی های تیوبی، ترانس و شبیه سازی های خلاقانه و ترکیبی، هارمونیک های زوج و فرد خالص نیز داراست که در مواردی بسیار کاربردی و جالب خواهد بود!

شبیه سازی های ترانس یا همان ترانسفورمر، صدای تخته ای و گرمی دارند. مثلا برای بیرون آوردن و پانچی کردن کیک بسیار مناسب خواهد بود! یا حتی گرد کردن صدای خواننده به شکل مدرن و امروزی.

شبیه سازی های تیوب، صدای گرم و شفاف که در پری-امپ و کمپرسور های تیوبی شنیده میشود را به گوش شما خواهند رساند! البته هر مد و شبیه سازی کیفیت متفاوتی با دیگری دارد. مثلا Hygge II صدای نرم و های-بوست و Vintage صدای نسبتا دیستورد شده و کثیفی دارد.

Pure نیز هارمونیک های خالص و ماشینی ارائه میدهد که کلمه ماشینی به معنی بد صدا یا مصنوعی بودن نیست و در مواردی بسیار جذاب و خوشصدا خواهند بود! مثلا Pure 2nd صدای متمرکز شده در مرکز و گرمی دارد. در صورتی که Pure 3rd صدایی سبکتر، عریض و شفاف (رنگ دیستورشن) روی متریال پیاده خواهد کرد.

دقت بسیار بالا

tone projects kelvin

به دلیل اضافه شدن کاراکتر هایی که قبلا در متریال صوتی نبوده است، دقت بالای یک پلاگین سچوریشن و دیستورشن اهمیت زیادی دارد. برای همین است که اکثرا در پلاگین های این کتگوری، اور-سمپلینگ نیز موجود و قابل فعالسازی است!

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی Tone Projects Kelvin، دقت قابل انتخاب برای برقراری تعادل بین متریال در حال پردازش و منابع سیستم میباشد! 

در میکس متریال صوتی، دقت بالا جزو ملزومات نیست. این موضوع درباره اکثر پروسه های میکس صحیح است! ولی با جابجا شدن بین Quality های مختلف، تفکیک و سرزندگی بیشتری در سیستم های مونیتورینگ حرفه ای، به گوش میرسد که در صورت بکارگیری این پلاگین در باس و مسترینگ، باید مورد توجه قرار گیرد.

2 استیج برای افکت!

tone projects kelvin stages

این پلاگین دارای دو استیج (درایو) مختلف که به صورت مستقل عمل میکنند، میباشد که هرکدام میتواند با مد و شبیه سازی متفاوتی رنگ و کاراکتر وارد متریال صوتی مد نظر کند. در صورت نیاز برای غیر فعال سازی هرکدام از استیج های موجود، با کلیک راست توسط موس میتوانید استیج مربوطه را Bypass کنید و با کلیک راست مجدد تنظیمات قبلی بازگردانده میشوند و نیاز به تنظیم مجدد آن استیج نیست!

کنترل عمق، عرض و شفافیت با یک دکمه!

tone projects kelvin spread

Spread و Defuzz مسئولیت و ماموریت تغییرات کلی در تاثیر پلاگین روی صدا دارند. فعال بودن Spread باعث عریض شدن کاراکتر ها و هارمونیک های ایجاد شده توسط پلاگین میشود و Defuzz مقدار سچوریشن یا دیستورشن روی نواحی بالا (که گوش ما در آن نواحی سریعتر دیستورشن را تشخیص میدهد) را کنترل میکند. استفاده از Defuzz منجر به خروجی تمیزتر و به اصطلاح Transparent تری میشود.

 

 

پایان

90 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
rotate_right
بستن

Send Message

image
بستن

My favorites

image
اعلانات visibility rotate_right بستن
image
image
arrow_left
arrow_right