بررسی تخصصی کمپرسور UVI Opal در وبسایت mixinthebox.ir
آنالوگ یا دیجیتال؟ اولویت انتخاب افکت
با در دسترس بودن و گسترش بکارگیری سخت افزار های ریکورد و میکس، فرهنگ برتر بودن و منحصر بودن صدای گیر های آنالوگ در حال همه گیر شدن است! البته این موج فکری در کشور های غربی گذر کرده است! فعلا در کشور ما در حال همه گیر شدن و جذب کاربر میباشد. این موضوع باعث پیش آمدن سوالی میشود:
آنالوگ یا دیجیتال؟ اولویت انتخاب افکت!
لیمیتر اکثرا کافیه! | پروسه های (داینامیک) غیر ضروری در میکس
در این وبسایت مطالب عجیبی به عرض رسیده که اکثرا خلاف آن در وبلاگ های فارسی زبان مشاهده شده است. یکی از آنها هم همین مقاله خواهد بود! لیمیتر اکثرا کافیست و نیازی به پروسه های داینامیکی غیر ضروری در میکس نیست! شاید بگویید پس رنگ و کنترل چه؟ اکثر رنگ و کنترل در پروسه ریکورد باید پیاده شوند. حتی در موسیقی امروزی که هرکس با استاندارد های خودش ریکورد صدا انجام میدهد، باز هم لیمیتر اکثرا کافیست! در ادامه به شرح موضوع میپردازم.
عمق و عرض در Sound-Field موسیقیایی، یکی از مهمترین تعیین کننده های احساس، تحرک و انرژی موسیقی پخش شده است. یک مهندس صدای میکس وظیفه دارد فضایی را، بدون دیدن؛ به صورت سه بُعدی خلق کند تا شنونده تک تک اجزای کار را لمس کرده و با آن ارتباط بگیرد.
تکنیک های مختلف بکارگیری کمپرسور صدا وبلاگ ها و وبسایت های مختلف درباره کمپرسور صوتی مطالب زیادی منتشر کرده اند که اکثر آنها ترجمه وبسایت های خارجی زبان میباشد. حتی در مطالب منحصر به فرد نیز، صرفا کمپرسور شرح داده شده و تکنیک های خاص آن به حضور هنرجو نرسیده است. در این پست قصد دارم که شمارا با تکنیک های ضروری و مخفی کمپرسور صدا آشنا کنم!
7 تکنیک حرفه ای در میکس درامز آکوستیک
3 اشتباه رایج و مخرب در میکس
حتما برای شما هم پیش اومده که با مرتکب شدن این 3 اشتباه رایج و مخرب در میکس کلافه بشین و به کیفیت مورد نظر نرسین! این 3 اشتباه رایج چیا هستن؟ در ادامه بررسی میکنیم.